Reclamebabbel voor de politieke consument

politiek-consument - reclamebabbel -nlontwikkeld-nl
politiek-consument-reclamebabbel-nlontwikkeld-nl

 

 

15 maart 2017, de verkiezingen voor de nieuwe 2e kamer. Veel mensen klagen over de politiek, maar met de huidige achterhaalde verkiezingsmethode houden wij het politieke simplisme zelf in stand. De politiek moet wel leuke dingen beloven om veel stemmen binnen te halen.

De programma’s zijn bekend de reclamecampagnes zijn volledig uitgedacht. De verkiezingscampagnes zijn na de zomervakantie 2016 bij de meeste politieke partijen opgestart. Ze willen jullie allemaal overtuigen van hun ideeën en gedachten voor komende jaren.

De politici zijn getraind om ons hun verhaal via de modernste communicatie methode te presenteren. Radio, TV, gedrukte media en zeer zeker ook de sociale media zullen volop worden ingezet.

Het verhaal van hun partij brengen de politici met overtuigingskracht, daarnaast profileren zich persoonlijk ook met hun reclamebabbel. Wij zijn deze communicatievorm helemaal gewend, via de media wordt dit dagelijks over ons uitgestrooid. Wij consumenten krijgen via de reclame heel subtiel mee hoe we leuker en beter kunnen gaan leven.

Velen van ons weten dat in de reclame niet echt de realistische waarheid wordt gesproken, maar dat zijn we gewend dus ze doen maar. Maar willen wij door de politiek nog steeds op deze simplistische manier benaderd worden.

Den Haag staat in reclamebabbel modus om ons te verleiden en onze stem te krijgen bij de verkiezingen. Zolang wij blijven luisteren, gaan zij gewoon door. De talkshows en verkiezingsdebatten iedere keer dezelfde mensen die dezelfde teksten herkauwen, saai en afstompend.

En hier zit onze grote fout, zolang wij als een politieke consument blijven consumeren blijft de politiek reclame maken. Als wij niet kijken en luisteren stoppen zij vanzelf, ze praten niet graag voor een lege zaal. De politiek hoeft helemaal geen reclame te maken voor zichzelf, wij hebben ze deze kabinetsperiode aan het werk gezien. Als ieder zich bedenkt bij welke partij zij het beste gevoel hebben over de laatste 4 jaar dan is de stemkeuze duidelijk.

WIJ GAAN HET ANDERS DOEN

Laten we Nederland helpen ontwikkelen door deze informatie te delen in ons netwerk. Dit zijn thema’s die je niet iedere dag via de radio/tv/krant meekrijgt, maar zeker zinvol. Jij kunt gewoon voor jezelf de keuze maken om onderdeel te zijn van het veranderingsproces. Je krijgt waarschijnlijk geen lintje maar begrijpt wel dat het anders moet en kan.

Denk niet dat je netwerk dit niet wil horen, ze hebben er waarschijnlijk zo nog nooit over nagedacht. Ze zullen je gaan begrijpen, kan even duren natuurlijk, en je dankbaar zijn. Als 2 mensen jouw verhaal doorvertellen, zij ook ieder weer aan 2 enz, krijgt jouw informatie veel volgers. Mensen informeren is goed en nu kunnen zij zelf keuzes maken of ze er iets mee willen doen

Mensen worden steeds bewuster en steeds minder consument. Hieronder           een video over de verkiezingen in Amerika november 2016.                                               

 

Wil jij op de hoogte blijven van de laatste bijdragen bij NLontwikkeld. Vul je gegevens in voor de wekelijkse nieuwsbrief. Deze teksten mag je delen natuurlijk zet nlontwikkeld.nl er wel bij Cor van der Kaaij 2016-11-07

1 reactie

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Deze site gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.