Meer samenwerking door social media gebruik

social media nlontwikkeld-nl

 

 

social media is een niet meer weg te denken factor in ons dagelijks leven. Facebook, Pinterest, Twitter en zo zijn er steeds meer. Voor velen is het gewoon een leuke manier om hun sociale leven uit te breiden, maar er zit beweging in. Ook het bedrijfsleven  heeft de social media ontdekt als verdienmodel. Omzet genereren, reclame maken en hun merk profileren alles is mogelijk tegenwoordig.

Daarnaast is er nog een groep mensen/ondernemers die vanuit idealistische uitgangspunten gestart zijn met een bedrijf/ website of blog. Ook deze groep begrijpt steeds beter dat de dominee niet meer alleen op de preekstoel staat en de wereldverbeteraar niet altijd buiten op de zeepkist.

Social media hoort er gewoon bij, NLontwikkeld maakt er via Facebook en Twitter ook gebruik van. De ervaring is dat je heel veel goede initiatieven tegenkomt die allemaal vreselijk gemotiveerd aan de weg timmeren. Ik vraag me af kunnen deze mensen niet veel meer gaan samenwerken. Hun verhaal onderling nog meer delen en bekend maken, is dat stiekem ook niet het uitgangspunt.

Samen sta je sterk en kun  je in deze tak van sport veel beter jouw verhaal met de buitenwereld communiceren. Er zijn op social media veel mensen vanuit de zelfde gedachte begonnen, maar ze zijn zeker niet 100% gelijk. Wil je op social media scoren dan zul je daar zeker aanwezig moeten zijn en niet alleen je eigen handel delen. Het is zo makkelijk om je dagelijkse bijdragen via een social media management programma in te plannen.

Contact met je volgers zit er dan niet in, een gemiste kans. De doelgroep ervaart contact als heel prettig, zinnig en waardevol als je het gesprek aangaat. Deel ook berichten van anderen, je volgers zijn nieuwsgierig genoeg. Zoals steeds meer mensen begrijpen kun je pas wat krijgen als je ook wat wil geven of delen. Als ze dan jouw berichten gaan delen kan het snel gaan, en dat wil je vermoedelijk wel.

Via Facebook is het goed mogelijk om een FB pagina voor een groep aan te maken. Denk bv aan een FB pagina voor mensen & bedrijven die iets doen met auto’s ouder dan 40 jaar. Alle merken en liefhebbers kunnen lid worden op deze gemeenschap. Alle auto informatie die zo bij ze binnen komt kunnen ze in hun eigen omgeving heel makkelijk delen.

Via veel sites kun je gratis een abonnement op de nieuwsbrief krijgen. Deze informatie kun je heel simpel weer delen via social media als je geïnspireerd raakt door een artikel. Een social media management programma is dan ook wel weer heel erg handig,  je kunt bijna niet meer zonder tegenwoordig.

Effectieve communicatie gaat steeds beter via social media, en het blijft zich ontwikkelen. Wees je bewust dat er naast de groep die dit voor de hobby gebruikt er steeds meer mensen echt geïnteresseerd zijn. Uitdaging voor jou om zelf te bepalen hoe jij hier mee om wil gaan, sociaal actief of als consument.

 

Wees je bewust dat jij al de informatie  die je hier kunt vinden kan delen in jouw omgeving. Spreek hier over en deel het in je netwerk en social media. Jij kunt jouw omgeving helpen ontwikkelen ze informeren en laten nadenken over thema’s die ze niet iedere dag via de radio/tv/krant meekrijgen. Wil jij op de hoogte blijven van de laatste bijdragen bij NLontwikkeld. Vul je gegevens in voor de wekelijkse nieuwsbrief. Deze teksten mag je delen natuurlijk zet nlontwikkeld.nl er wel bij Cor van der Kaaij 2016-11-11

 

 

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Deze website gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.