Verkiezingen, één miljoen collega’s in de uitkering

De meest recente CBS Cijfers, ww, bijstand, wajong zijn heel duidelijke. Één miljoen collega’s in de uitkering en jij, werkende, mag dat natuurlijk betalen. Vanuit de VVD/PvdA reclamecampagnes hoor je dat het steeds beter gaat met Nederland. De andere partijen denken daar heel anders over en vertellen jou hun verhaal. Oppositie of kabinet ze willen je allemaal overtuigen van hun eigen gelijk. Maar waarom zitten er nog steeds één miljoen collega’s thuis en waarom hoorde je hier de laatste kabinetsperiode zo verschrikkelijk weinig over.

Eerste vraag voor velen waarom heeft de 2e kamer hun werk de laatste 4 jaar niet volledig gedaan. Er is veel gepraat over de laatste hype maar waarom zitten er nog één miljoen collega’s thuis met een uitkering. Zzp’ers kunnen zelfs met een, heel ruime en dure, zelfstandigenaftrek vaak niet genoeg verdienen. Zijn deze mensen soms niet belangrijk. Kan het niet anders, ja natuurlijk wel, de belastingdruk gewoon anders verdelen.

Duidelijk dat het Nederlandse bedrijfsleven nog steeds in de overlevingsmodus staat. Het gaat gelukkig wel beter maar de schrik en de ervaring van de laatste jaren zit er nog goed in. Het bedrijfsleven werkt nog steeds graag met een kleinere bezetting een beetje harder. Daarnaast een flexibele schil die wel iets ruimer mag zijn. Zo ging het de laatste magere jaren ook dus kan het zo wel doorgaan.

Heel erg herkenbaar vanuit de gedachte dat het bedrijfsmanagement wil overleven en straks weer wil groeien. De meeste bedrijven doen dit netjes volgens de regels, niets op aan te merken. Iedere medewerker kan zich wel de vraag stellen, wat willen wij van het bedrijfsleven waar wij Burgers allemaal werken.

Boven deze bedrijven staat het landmanagement, de regering en oppositie. Duidelijk dat het minderheidskabinet VVD/PvdA de laatste 4 jaar ook wilde overleven, daar is heel veel tijd in gestoken. Met bevriende partijen tot overeenstemming komen om per thema een meerderheid in de kamer te krijgen. Dit is goed gelukt, maar het kabinet is het belangrijkste thema heel erg vergeten en dat is de Nederlandse Burger.

Het landmanagement was vooral bezig om te overleven. Zij inspireerde en verbonden niet, geen tijd te druk, korte termijn denken op hoog niveau. Zorgen voor het eigen maar zeker partijbelang is helaas het uitgangspunt bij steeds meer politici. Ze zijn gekozen volksvertegenwoordigers, opkomen voor het volk de Burger, tegenwoordig 17 miljoen stuks is hun enige werkopdracht. Zij faalden dus neemt de onrust onder de Burgers toe de laatste jaren. Angst voor de toekomst van de samenleving, IS, werk en flexwerk, gezondheidszorg, milieu, pensioenen, Europa en de sociaal-economie. De samenhang onder de Burgers is daardoor erg weggezakt, steeds meer ieder voor zich.

2e kamer verkiezingen, 15 maart 2017, maar 1 miljoen collega’s zitten met een uitkering thuis en de werkenden betalen 50% belasting. Wij mogen weer gaan stemmen voor een nieuwe 2e kamer, de campagnemachine van de politieke partijen draait volop. Nu denkt het kabinet de Burger in een gelikte reclamecampagne, wel weer te kunnen verleiden tot een positieve stemkeuze op 15 maart 2017. Dat gaat niet gebeuren, velen gaan meer naar de linker of rechterkant om het hokje rood te maken.

Hoe lang laten wij deze soap zo nog doorgaan, verkiezingscampagnes zijn slaapverwekkend  hebben wij eerder beschreven. Uitgangspunt is volledig gelijk aan de reclame op tv, de klant korte termijn verleiden. Weinig mensen kijken voor hun plezier naar dit tv simplisme. Verkiezingscampagne reclame volgen wij wel massaal, wij willen dus verleid worden. Veel mensen weten dat van de beloofde thema’s de politiek niet veel waar maakt. Het kabinet moet gewoon aan het werk, verkiezingen zijn belangrijk maar doe het dan wel op een intelligente manier.

Huidige vorm van politiek bedrijven is hopeloos verouderd. Kan veel beter voor burger en volksvertegenwoordiger weten wij nu. De Burger zal duidelijk moeten aangeven wat zijn/haar belangrijke thema’s zijn. Gaat steeds beter via social media, 24/7 jaarrond, de politiek volgt dat zeker wel. Maar de macht van de grote getallen is heel belangrijk en bepalend, dus werk samen en deel via de social media. Het landelijke management moet de Burger weer serieus gaan nemen. Management van moderne bedrijven neemt de medewerker ook serieus, werkt heel positief door voor het bedrijf merken ze daar heel snel. Tijd voor een democratische update voor het Nederland van nu en de toekomt van onze kinderen.

 

Wees je bewust dat jij al de informatie die je hier kunt vinden kan delen in jouw omgeving. Spreek hier over en deel het in je netwerk en social media. Jij kunt jouw omgeving helpen ontwikkelen ze informeren en laten nadenken over thema’s die ze niet iedere dag via de radio/tv/krant meekrijgen. Wil jij op de hoogte blijven van de laatste bijdragen bij NLontwikkeld. Vul je gegevens in voor de wekelijkse nieuwsbrief. Deze teksten mag je delen natuurlijk zet nlontwikkeld.nl er wel bij. Cor van der Kaaij 2016-10-05

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Deze site gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.